Boldiga esitatud: mängujuhi ja juhendaja laused/küsimused.
Kaldkirjas esitatud: selgitus mängujuhile või juhendajale.
Tava vormis esitatud: mängijate (oodatavad/eeldatavad) vastused. Vastuseid võib tulla ka teisi, mille läbi saab arutelu laiendada.
Mängijad kogunevad ruumi. Mängujuht võib lasta neil ringi vaadata ja uudistada (ilma puutumata).
Tere! Mina olen ..... (mängujuht tutvustab ennast nii kuidas soovib). Kuidas te ennast täna tunnete? (Mängujuht võib küsida erinevaid küsimusi seoses hetkeemotsioonidega, et mängijad saaksid häälestuda mängule ning end välja elada.)
Olete jõudnud Ettevõtlusküla "Ettevõtlik pere" mängu. Täna hakkame ettevõtjateks. Kes oskab öelda, mida see tähendab? Kes on ettevõtja? Mis on ettevõte/firma?(Lase mängijatel erinevaid variante pakkuda, tõenäoliselt paljud neist iseloomustavad ettevõtlust.) Firma loomine, ise enda jaoks töötamine jne.
Miks firmat tehakse? Et raha saada.
Mis on raha? Raha on vahend, millega saab osta teenuseid või tooteid.
Mida raha saamiseks tegema peab? Tegema midagi, mille eest teised on valmis maksma; nt tööl käima või müüma asju.
Mis on firma? Koht, mis pakub raha eest lahendusi inimeste probleemidele. (nt kui sul on kõht tühi, kuhu sa lähed? Või kui sul on vaja juukseid lõigata?)
Milliseid firmasid te teate?(Õpilased toovad näited firmadest või mida nad teavad)
Mis teeb firmast perefirma? Töötajad/omanikud on pereliikmed.
Mängus on 5 perefirmat. Perefirma on ühele perele kuuluv firma, mille omanikeks on ühe pere liikmed. Teist saavad pered, kes peavad elamiseks ja unistuste täitmiseks vajaliku raha teenima oma firmast.
Väga hea. Nüüd jagame teile teie ettevõtted. Selleks võtame ringi. Mängijad moodustavad ringi.
Loeme teid viieks.... ja võtame kokku ühed, kahed, kolmed, neljad, viied. (Mängijad loevad end viieks ning moodustavad vastavalt enda numbrile grupid. Mängujuht paigutab grupid enda lähedale, nii, et kõik näeksid ja kuuleksid, mis toimub.)
Uuri peatükist "Sagedasemad eriolukorrad mängus", mida meie soovitame teha, kui mõni mängija ei soovi kaasa teha või grupid ei sobi.
Mängijad loevad järjest viieks ja esimene grupp (number ühed), mis on kõige suurem, läheb ettevõttesse Pank. Kui mängujuht tunneb õpilasi, võib ta panna kõige nutikamate mängijatega grupi Panka.
Nüüd te teate, kus ettevõttes te töötate. Räägime veel korra üle, mida te tegema hakkate:
Mida peab firma raha saamiseks tegema? Müüma oma kaupu.
Mida pead sina endale raha saamiseks tegema? Töötama, et saada palka.
Siin mängus on igal perel oma unistus, mille täitumiseks tuleb raha säästa. Olete mängu võitnud, kui kõik arved on tasutud ja olete säästnud unistuseks vajaliku summa. Mängus on 3 mängukuud. Iga mängukuu lõpus toimub perefirma koosolek.
Kasutan siin mängus vilet. Mis te arvate, miks mul läheb vilet vaja? (lase mängijatel arvata) Vile annab märku kuu algusest ja lõpust.
Mida peate tegema, kui vile kuulete? (lase mängijatel arvata) Kui kõlab vile, siis tuleme tagasi enda ettevõttesse ja kuulame oma juhendajat.
Mida te teete kui kuulete vilet?(Meeldetuletus)
Võite nüüd minna oma ettevõttesse. Seal ootavad teid juhendajad, kes aitavad mängu materjalid selgeks saada.