Perefirma tutvustus (20 min)

Eesmärgiks on tutvustada mängu ja mängureegleid
Perefirma tutvustuse viib läbi juhendaja.

Panga juhendajale lisajuhend sektsioon "boonused" all.


Tere tulemast! Mina olen …. (nimi), teie juhendaja ja olen siin, et te saaksite vajadusel küsida, kuid mina mängus ei osale ja ühtegi teie pere või firmaga seotud otsust ei tee. 

Pere kirjeldus

Saame tuttavaks ja vaatame, milline pere te olete. Kes loeb ette,  milline on teie pere. (Mängijad otsustavad kes ja kuidas loevad ette perekirjelduse)

Kus te elate? Milliseid liiklusvahendeid kasutate? Mida teile teha meeldib? (Mängijad vaatavad kirjeldusest uuesti üle ja vastavad. Igal perel on erinevad vastused.)

Mis on pere eesmärk/unistus? (Kirjuta tahvlile pere eesmärk, et kogu aeg silme ees oleks.)

Kui palju peate selleks säästma? 60 raha (Küsida iga pereliikme nimi ja kirjutada need tahvlile/paberile ning selle juurde 60.)

Ettevõtte/perefirma kirjeldus

Lugege, mis firma teil on? (Üks mängijatest loeb firma kirjelduse ette.)

Millised on teie ülesanded, mida te tegema peate? (Üks mängijatest loeb ülesanded ette.)

Mida te müüte? Miks siin nii palju tühja ruumi on? (vt hinnakirja) (Mängijad loevad ette, mis tooteid/teenuseid hinnakirjas näevad ja saavad aru, et nad võivad ise juurde mõelda.)

Kõiki asju, mis on hinnakirjas, teil päriselt pole. Kas see tähendab, et te ei saa neid müüa? Ei tähenda

Mis te arvate, mis siis teha tuleb? (Osa kaupu on reaalselt olemas, kuid enamik kaupu on kujuteldavad. Raha vastu võib anda joonistatud või kirjutatud tšeki või kaup saadetakse „postiga“ koju. Mängijad pakuvad erinevaid variante. Juhendaja ülesandeks on suunata nad hea lahenduseni.)

Kas teil, ettevõtte juhina, on õigus muuta toodete hindasid? Jah.

Kas te võite müüa ka asju, mis hinnakirjas pole? Jah.

Mis te selleks tegema peate? Uued asjad kirja panema ja hinna määrama.

Dokumendid

Mis te arvate, kuidas te saate teada, mitu klienti käis ja kui palju raha olete teeninud? Müügiarvestuslehe pealt näeme.

Miks teil seda teada oleks vaja? Et teada kui palju perefirma on raha teeninud.

Müügiarvestuslehte tuleb koguaeg hoolega täita, sest kui erinevad inimesed müüvad, on pärast raske meenutada, kui palju kliente käis ja mida nad ostsid.  Mis te arvate, kuidas seda täitma peab? Paneme kirja mida müüme, kui palju, kellele ja kas sularahas või kaardiga. (Aruta õpilastega näide läbi. Rõhutada, kui oluline on kõik kirja panna, sest ainult nii  saab igaüks kiirelt ülevaate, mis firmas toimub.)

Rakendus

Lase mängijatel siseneda tiimi või personaalsest seadmest Bizplay mänguplatvormile. Siin asub juhend mänguplatvormi kasutamiseks.

  • Avage game.bizplay.ee
  • Sisestage mängukood
  • Valige ettevõte
  • Lisage mängijad. Kui on mitu sama nimega õpilast, siis lisaga ka perenime esitäht.

Internetipank ja sularaha

Tahvelarvutis on internetipank. Kui palju on teie kontol raha? (15) (Keegi mängijatest vaatab ja vastab. Joonista pangakaart ja kirjuta juurde summa 15.)

Kas teil on kuskil veel raha? Rahakotis.

Kuidas ülekannet saab teha? (Mängijad proovivad koos ülekannet teha. Juhend ülekande tegemiseks)

Ülesanded

Üks nupp on veel alles. Mis see nupp on? (Mängijad leiavad "ülesanded")

Mis te arvate, mis ülesanded need on? Mängu mängimise ülesanded / ostmise ja müümise ülesanded.


Iga mängija võtab igas mängukuus vähemalt 2 ülesannet. Alati võib võtta rohkem. (Mängijad võtavad kõik endale ühe ülesande, et aru saada, mida nad tegema hakkavad.)


Kui ülesandekaardil on kirjas, et said raha juurde siis selle raha saate minu käest. (Juhendajal on väikestes kupüürides varutud 100 raha tagataskusse, kuna mõni ülesanne on boonusülesanne. Nt: vanaema andis lehtede riisumise eest 3.)


Kui ülesandekaardil on kirjas, et pead nt poest ostma piima  ja vorsti. Mida sa siis tegema pead? Minema poodi ja ostma piima ja vorsti.


Mis saab kui sul pole nii palju rahakotis raha? Maksad ülekandega.

Mängu käik

Mäng kestab 3 kuud. Mängijate ülesanneteks on müüa tooteid/teenuseid,  säästa raha et saavutada oma unistus ja täita rakendusest võetud ülesandeid.

Firma koosolek


Mis on kõige olulisem ettevõtte edu jaoks? Palju kliente.


Kuidas saada palju kliente? Oleme sõbralikud klientide vastu.


Mis tähendab klientide vastu viisakas/sõbralik olemine? (Pakuvad mõtteid, kuidas viisakalt kliente teenindada.)

Meeskondade koosolek

 Enne mängu alustamist lase mängijatel veel 1-2 minutit pidada omavahel, oma ruumis koosolekut.