II Kuu (10 min)

Mängijate eesmärgiks on katsetada erinevaid müügi- ja reklaamitehnikaid.

Mängijad täidavad rakendusest võetud ülesandeid, teenindavad viisakalt kliente, täidavad müügiarvestuslehte ja muid dokumente. Mängijad teevad ostu-müügi tehinguid, teevad oma toodetele teenustele reklaami.

Juhendaja ülesandeks on tegevusperioodidel jälgida, kuidas meeskond tegutseb, millist mõju ühed või teised otsused/tegevused ettevõttele avaldavad. Võimalda mängijatele vajalikud vahendid reklaami tegemiseks. Jälgi tegevust, et hiljem  koos mängijatega analüüsida.

Juhendaja:

  • jälgib mängu kõrvalseisjana;
  • jätab meelde olukordi, mis vajavad analüüsimist;
  • vastab küsimustele küsimusega;
  • vajadusel suunab küsimustega uusi võimalusi leidma

NB! Vile järel on lubatud pooleliolev tehing lõpetada.

II kuu kokkuvõte (15 min)

Mängijate eesmärk on mõista, et ettevõtte AINUKE sissetulek tuleb müügist.


Kuidas teil kuu läks? (Lase vastata kuidas neil läks).


Kui palju ettevõttele raha teenisite? (Mängijad loevad nii sularahas kui ka pangakontole teenitud raha kokku. Kirjuta teenitud summa tahvlile, et saaks eelmise ja järgmise etapiga võrrelda.)


Tegite terve kuu tööd ja nüüd saame taas palka maksta.  Vaatame, kui palju meil on kontol raha. Kas saame kõigile 100 maksta? (Mängijad kannavad ettevõtte kontolt isiklikule kontole 100 või nii palju kui on võimalik.)


Kui rahast ei piisa. Mis me teeme kui meil ei ole piisavalt raha, et kõigile 100  palka maksta? Maksame ainult ühele liikmele / Maksame vähem raha igale ühele / Meil on sularaha ka, mida saab kasutada! / Ei maksa üldse palka (juhendaja peab sellise variandi puhul selgitama, et see on halb idee, kuna siis ei pruugi mängijatel olla piisavalt raha, et unistust täita või uuel kuul ülesandeid täita.), jne.


Makske ära kodukulud. (Kui eelmisel kuul jõuti säästmise ülesannet täita, makstakse sel kuul uus kokku lepitud summa. Kui mitte, jääb summa samaks, mis eelmisel kuul. Samal ajal kui tehakse ülekandeid võib ülejäänud perekond arutada kas ja kust veel saaks säästa).


Kui palju ettevõttele raha alles jäi? (Lase mängijatel arvutada kui palju ettevõttele raha jäi - nii sularaha kui pangakontol olev raha)


Kuidas järgmine kuu palka saame maksta? Mis saab pere eesmärgist, kui palka ei saa maksta ja  kodukulude eest tasuda?


Mida saame teha, et rohkem raha teenida ja pere sissetulekut suurendada? Rohkem müüa või reklaami teha.


Kas proovisite teha reklaami? Kas see õnnestus? Miks? Kui palju uusi kliente tänu reklaamile saite? (Mängijad analüüsivad tehtud reklaami ja selle mõju ettevõttele.)

Siia võib lisada reklaami teema. (vt "Boonused")


Vaatame koos üle hinnakirja. Kas need hinnad on mõistlikud? Mida teilt kõige rohkem on ostetud?  Mida te pole üldse müünud? (Las uurivad hinnakirja ja müügiarvestuslehte, mida on ostetud ja mida ei ole.)


Milliseid tooteid on küsitud, kuid te pole müünud? Äkki peaks kaaluma nende toodete müüki võtmist? Mis võiks hind olla? (Toote eest saab küsida kõrgemat hinda siis, kui ostjal on toote järele suur soov või ostjal on toodet tarvis.)


Teeme plaani, kellele oma toodet pakkuma läheme ja kuidas talle läheneme. (Mõtlevad läbi, kuidas oma toodet teistele pakkuda. Las nad katsetavad oma mõtteid ilma, et juhendaja pakuks valmis vastuseid.)