Esimesed mängud lähevad kiiresti ja keskenduvad peamiselt materjalide ja mängustruktuuri mõistmisele. Kui mängijad on sellega tuttavad ja soovivad juba põnevusega uuesti mängida, saab koosolekutesse lisada uusi ja keerulisemaid teemasid.
Teooria: Rahatoru
Joonista tahvlile Rahatoru (silinder), mida hakkad koos mängijatega täiendama.
- Mis te arvate, mis see on, mille ma tahvlile joonistasin? Kui veetorus liigub vesi, siis mis rahatorus liigub? Raha.
- See on pere rahatoru. Kust pere raha saab? Iga pereliikme palk.
- Kuidas nimetatakse seda raha, mis sisse tuleb? Tulu.
- Kuidas nimetatakse siis seda raha, mis välja läheb? Kulu.
- Millised kulud teie perel on? Kodukulud (mis võib liigiti lahti võtta).
- Kas teie perel võib veel kulusid olla? Toit, ostud jne.
- Kui me peaksime siia joonisele paigutama säästud, siis kuhu ma selle võiksin kirjutada? See on rahatorusse alles jääv raha.
Teooria: Kodukulud
- Kas olete kuulnud ema isa rääkimas kommunaalkuludest? Mida see tähendab? Jah, oleme küll. Need on vesi, elekter, küte jne.
- Meile saadeti arved ja me peame need ära maksma. Pöörake perekirjelduse teine külg ja vaatame seda tabelit. Milliseid kulusid te seal näete? Üldkulud, transpordikulud ja muud kulud (Lase mängijatel nimetada mis kulud on iga kululiigi all)
- Kuidas oleks kõige mõistlikum kodukulusid maksta? Võrdselt. (Kui mängijad soovivad jagada kuidagi teisiti, võivad nad seda teha. Maksmise kokkuleppeid võib iga kuu muuta.)
- Jagage kodukulud võrdselt iga pereliikme vahel ning iga pereliige kannab pärast, kui ülekandeid hakkame tegema, selle raha oma kontolt KODUKULUDE kontole. (Suuna mängijad kasutama kalkulaatorit, kui nad hätta jäävad. Kui summa ei jagu täpselt, lase ümardada esimese täisarvuni ülespoole.)
- Kuidas hakata raha säästma? Kulutame vähem.
- Meie ülesanne on vaadata kulusid ja mõelda, kas me saame kuskilt kokku hoida ehk säästa. Millistelt kulutustelt saab kokku hoida ja mis sellega kaasneb, kui kulu kärbitakse? Ajalehed, ajakirjad, transport, meelelahutus jms (selgitada miks ei tohiks transpordikulu või meelelahutuse kulu nulli panna, kas nad on nõus jala igale poole liikuma, kas see on üldse pere elukohta arvestades võimalik või kas nad on nõus oma trennidest loobuma).
- Millised kulud on möödapääsmatud? Milliseid kulusid ei saagi ise muuta? Vesi, elekter, laen, maamaks, telefon/Internet (kas nad on nõus olema ilma TV või Internetita, ennast mitte pesema).
- Vaatame nüüd üldkulusid. Kas neid kulusid oleks võimalik vähendada? Kas oleks võimalik, et neid kulusid ei tulekski? Mida saab iga pereliige teha, et kulud oleks väiksemad? Kui palju oleks siis võimalik siit kokku hoida? (Mängijad arutavad kulu haaval, kas see kulu on mõistlik, kas sealt saab säästa ja kui palju säästa oleks realistlik. Jälgivad perekirjeldusest, kus nad elavad ja mida armastavad perega teha. Kirjutavad tühja tabelisse uued kulunumbrid ja arvutavad kui palju suutsid säästa.)
- Kuidas teie pere liigub? Kui suured kulud sellest tulevad? Kas on võimalik ilma autota? Millisel juhul oleks see võimalik? Kas siis vähenevad transpordikulud? Kui saaks ainult jalgsi käia, siis küll, aga ilmselt päris igale poole jalgsi ei lähe. Mis kulu siis lisandub? Kui perel on kaks autot, kas ühega saaks hakkama? Mis sellest pere jaoks muutub? Kui palju siit kokku saame hoida? (Lase arutada kulude üle.)
- Sidekulud on telefon, internet, TV. Kui paljudel teist on telefon? Kes maksab teie arveid? Kuidas nende kulude pealt kokku saab hoida? Mis kulud siin veel on? Kas siit ka saame midagi kokku hoida? Kas kõik pereliikmed on nõus? Vanemad maksavad meie arved.
- Kui palju teil õnnestus säästa? (Lase arvutada summad kokku.)
Teooria: Reklaam
- Reklaame on igasuguseid. Millised reklaamid teile nt linnas, televisioonis meenuvad? Miks? Hea reklaam tekitab tundeid ja puudutab inimesi, kellele see mõeldud on. Isegi kui see puudutab, kas sa jooksed kohe, kui reklaami näed, seda asja poest ostma? (Mängijad loovad seose päriseluga ja analüüsivad oma käitumist seoses reklaamidega.)
- Tooge mõni näide milliseid reklaame te mäletate? Miks? Kas sulle meenub mõni asi, mida sa nägid reklaamis ja sa tahad seda? Miks sa tahad? Kas sul on vaja seda? Mida sulle reklaamis öeldi, et see toode/teenus sulle juurde annab, mida sul täna ei ole? Reklaami ülesanne on sind mõjutada ostma ehk mõjutada sind oma raha andma sellele firmale, kelle tooteid reklaamitakse.
- Miks reklaamid töötavad? Miks me ennast reklaamist mõjutada laseme? Millal reklaamid töötavad? Reklaamid töötavad paremini siis, kui sul on palju aega oma kliente mõjutada. Mida saaks veel peale reklaami teha? Kuidas inimeste tähelepanu oma tootele/teenusele tõmmata? Klientidega rääkida (suuna mängijaid mängus otsemüüki tegema).
Statistika analüüsimine
Mängu juht või juhendajad saavad koos mängijatega analüüsida mängu statistikat. Kuna tavalises mängus läheb aeg väga kiirelt, siis on soovitatav analüüs käsile võtta mängu lõpuks, aga alati saab ka kogu mängu vältel statistikat mängijatele nähtaval hoida.
Statistika nägemiseks tuleb juhendaja vaates avada "raportite" nupp.
Üldjuhul näeb mängu ettevõtete statistika selline välja- kulud ületavad suuresti tulusid.