Sul on mängukarp "Ettevõtlik kodanik" ja soov õppida seda kasutama.
Tere tulemast mängu juhendit lugema. Selle juhendi eesmärk on kindlustada sinu edu juba esimese mängu juhendamisel ning on seetõttu jagatud mängu juhendiks ja lisamaterjalideks. Kui sa loed seda esimest korda, keskendu alguses ainult mängu juhendile.
Eelkõige hoia meeles, et kõik läheb juba esimesel korral väga hästi, sest noortele meeldib alati mängida ja tegelikult ei saa mängus mitte midagi valesti minna. Mäng on alati mängijate koosmõjus tekkiv situatsioonide kogum, mida mängijad mõnuga lahendavad. Juhendi eesmärk on anda sulle enesekindlust, sest kui oled juhendi läbi töötanud, on sul olemas kõik teadmised, mida vähemalt esimese kahe mängu läbiviimisel vajad.
Kui sul on esimene mängu juhtimise kogemus juba olemas, on aeg hakata analüüsima mängu vastavust seatud õpieesmärkidele ning treenima analüüsiks vajalike küsimuste küsimise oskust. Selleks saad hakata uurima lisamaterjale ning õppida, kuidas seda mängu väga mitmekülgse ja hariva tööriistana kasutada.
Juhend on mõeldud nii täiesti algajatele, edasijõudnud juhendajatele kui ka neile, kel on kiiresti struktuuri meeldetuletust vaja.
Kui sul on käsil mängu esmakordne läbiviimine, siis kindlasti soovitame luua meeskond abilistest (pesajuhtidest - igas ettevõttes oma abijuhendaja), kes töötavad samuti juhendi läbi ning saavad võtta suure osa juhendamisest enda õlule. Selliseks juhendamiseks loe läbi Mängujuhend Tase 1 mis algab peatükiga Mängu läbiviimine.
Kõige olulisem on põhjalikult tutvuda mängu läbiviimise juhendiga, kuid kui soovid mängu õppetööga siduda ja ainetega lõimida, uuri ka õppekavaga seotuse ja lõimingu kategooriaid.
Kui oled edasijõudnud mängujuhendaja ja mängu juba mitmeid kordi juhendanud ning soovid õpilastele pakkuda midagi enamat või vähendada teiste õpetajate töökoormust, siis võid töötada läbi Mängujuhend Tase II mis algab peatükiga Mängu läbiviimine.
Tase II tähendab seda, et mängujuht saab endale põhikoormuse ning lisajuhendajad on abiks, et kustutada tulekahjusid, aidata aeglasemad grupid järgi ning vajadusel juhendada panka. Põhi on üsna sarnane I tasemele, kuid juhend on koostatud spetsiifiliselt selliselt, et kogu mängu struktuur on ühe inimese juhtida. Mängu aega on alati vähe ning kindel struktuur sissejuhatuses aitab selgitamiste aega kokku hoida.
Eraldi oleme välja toonud panga juhendi kuna seal on mitmeid lisaülesandeid, mille osas tekib tihti palju küsimusi ning ka peatüki, kus oleme toonud välja sagedasemad eriolukorrad mängus, nagu näiteks kuidas tegeleda pangarööviga või sensitiivsema õpilasega.
Mängu läbiviimine on kerge ja tore tegevus, kui lubad nii mängijatel kui endal katsetada ja eksida. Kui vajad, võid endale kogu juhendi välja printida, kasutada lühijuhendit või koostada hoopis enda märksõnadega juhendi (nagu saatejuhtidel). Sellegi poolest soovime, et võimalusel toimuks mängu juhendamine küsimuste küsimise abil. See võib kõlada keeruliselt, kuid tegelikult teed sa enda tööd lihtsamaks, kuna õpilased üldjuhul teavad palju rohkem kui me neilt eeldame. Kui küsime mängijatelt küsimusi, saavad nad ise probleemid läbi töötada, et siis vastused leida. Nii saavad nad materjalidega kindlamalt tuttavaks ning oskavad äpi abi paremini kasutada. Lisaks, ei teki mängujuhendajal ebakindlust lõpuringis, kuna mängijatel on endal nii palju jagada või küsida mängus toimunu kohta. Kui neile anda aega ja võimalust iseseisvalt reflekteerida mängus toimunut, on ka suurem võimalus, et nad mängu lõppedes töötavad kogu mängus toimunut kas ise, sõprade või vanematega läbi. See annab lisaeeliseks võimaluse kasutada mängus toimunut ka hilisemas õppetöös.
Aga nüüd.... Võta ette mängukarp, mängujuhend ning äpp. Hakkame koos läbi vaatama mis on karbi sees, kuidas äpp toimib ning kuidas seda kõike õpilastele edasi anda. Kui sul tekib küsimusi, siis kindlasti küsi ja kui sul tekib juhendades väga häid ideid, siis kindlasti jaga meiega, et saaksime sulle kiitusi saata, koos ideed perfektseks teha ning soovi korral ka teistega jagada.