Konkurents (5 min)

Tihti arvavad inimesed, et neid ootamatult tabanud idee on geniaalne äriidee, kuid tavaliselt selgub, et sarnaseid ettevõtteid on turul juba mitmeid. Kui idee turgatab, tasub uurida, mis turul olemas on ja kuidas sinu idee teistest eristub. Seega, kui mitu ettevõtet pakuvad sarnast toodet/teenust, siis on nende vahel konkurents.

Uue ideega turule sisenedes tuleb pakkuda klientidele konkurentidest eristuvat väärtust ehk peaksid vastama küsimusele, miks kliendid just sinu käest peaksid ostma. Selleks võib olla toote kasulikkus, mugavus, uudsus, odavus või hoopiski maine ja kogukonda kuulumine. Näiteks pakuvad erinevad riiete tootjad inimestele sama põhiväärtust, kuid vastavalt brändile tekib lisandväärtus maine või hoopiski kogukonna näol, mille eest on inimesed ka valmis maksma. 

Enne turule tulekut võiks natuke uurida teiste kohta, mida nad teevad, mida kliendid nende juures armastavad ja kus on neil puudusi. Eriti hea on, kui suudad pakkuda seda, mida teised ei suuda või pakuvad halval tasemel. Sellisel juhul oled leidnud endale koha, kus sul tekib konkurentsieelis. Toome näite e-poodide konkureerimisest, kus aja jooksul on tekkinud uus normaalsus ja millega tuleb e-poodi pidades arvestada. Kui veel hiljaaegu tuli e-poe pidajal kauba koju tarnimist eraldi pakkuda, siis täna on tavaline eeldada, et kaup viiakse kliendile koju kätte väikse tasu eest või lausa tasuta. Kui varem oli turul eelis neil, kes kojutarnet pakkusid, siis täna pole sel konkurentide edestamiseks väärtust. Aga kuidas siis sellisel turul konkurentsieelis saada ja kliendid endale võita? Selleks võib näiteks riideid müüv e-pood pakkuda virtuaalset riiete selgaproovimise võimalust või standardmõõtude asemel personaalsete mõõtude järgi toote tellimist.

Konkurentsile tahetakse tihti külge panna negatiivne silt, kuid tegelikult on konkurents turul vägagi tervitatav. Tänu sellele peavad ettevõtted rohkem pingutama ning oma tooteid ja teenuseid aina paremaks arendama. Nii on kliendil valida parema kvaliteediga ning rohkem väärtusi loovate toodete ja teenuste vahel.