Course Content
Sissejuhatus kursusesse
Selles peatükis selgitame juhendajale, kuidas kursus on üles ehitatud.
0/1
Klassitund – Äriidee (90 min)
Eesmärk: mõista äriidee olemust; leida äriidee; kaardistada klient; välja mõelda müügistrateegia; anda ülevaade äriideest
0/5
Kodune ülesanne – Konkurents (45 min)
Eesmärk: mõista konkurentsi olemust; koostada konkurentide analüüs
0/2
Klassitund – Ärilahing (90 min)
Eesmärk: mõista turu olemust; testida äriideed (Ärilahing); teha äriidee edasiarendus; mõista prototüübi olemust ja teha plaan
0/5
Kodune ülesanne – prototüüp ja äriidee esitluse ettevalmistus (90 min)
Eesmärk: teha prototüüp ja äriidee esitluse ettevalmistus
0/2
Klassitund – Äriidee ja prototüübi esitlemine (45 min)
Eesmärk: esitleda enda äriideed ja prototüüpi
0/1
Kokkuvõte kursusest
0/1
Juhendaja kursus “Ideest tooteni”
About Lesson

Äriidee leidmine ja valimine (25min)

Eesmärk
Ajurünnaku käigus genereerida ühele probleemile ideid ning valida välja üks idee, mida meeskonnaga edasi arendada

Vahendid
Paber ja kirjutusvahend

Kirjeldus
Ideede genereerimiseks on väga levinud meetod ajurünnak, mida meeskonnad ka selles tegevuses kasutavad. Õpilastele on ette antud nimekiri erinevatest probleemidest, mille seast tuleb valida üks probleem. Kui õpilasi ükski nimekirjas olev probleem ei kõneta, võivad nad ise probleemi välja mõelda. 

Seejärel tuleb meeskonnaga probleemile leida nii palju lahendusi (ideid) kui võimalik. Ideede genereerimisel järgi olulisi ajurünnaku põhimõtteid:

  • Kõik mõtted tuleb kirja panna! 
    Õpilased panevad individuaalselt või meeskonnaga kirja kõik ideed, mis pähe tulevad. 
  • Hinnanguid ideedele ei anta!
    Õpilased ei kritiseeri, kiida ega kommenteeri meeskonnakaaslaste ideid. 
  • Oluline on kvantiteet mitte kvaliteet!
    Mida rohkem ideid saab kirja, seda suurem on tõenäosus, et leitakse hea idee.

Pärast ideede genereerimist valib meeskond välja ühe lahenduse, millega soovitakse edasi töötada. Ideede valimiseks võib kasutada hääletamist enda lemmikidee kasuks. Igal meeskonnaliikmel on 3 häält ning hääli võib jagada ideede vahel vabalt. Näiteks võib anda kõik enda 3 häält ühele ideele või 3 häält jagada eraldi ideede vahel. Kui hääled on jaotatud, siis tehakse uus hääletusring kolme enim hääli saanud idee vahel, kuid teises hääletusringis on igal meeskonnaliikmel 1 hääl. Lõpuks valitakse idee, mis saab nendest enim hääli. Kui kaks või enam ideed saavad võrdselt hääli, siis tasub meeskonnal pidada nende üle arutelu. 

  1. Valige meeskonnaga nimekirjast probleem, millele tahate otsida lahendusi.
    • tehnoloogia aegub kiiresti
    • ekstreemspordis on suur vigastuste oht
    • koer vajab õue jalutama viimist
    • lehmakarja võib pidada, kuid mitte piima ja liha saamiseks
    • inimestel kulub üksteisele oma mõtete selgitamiseks palju aega
    • toas tekib palju tolmu
    • digiprügi sorteerimine on ajakulukas
    • häiritud või puuduliku lennuliikluse korral on keeruline reisida
    • mõelge ise välja mõni muu probleem, mis vajab lahendamist
  2. Genereerige probleemile nii palju lahendusi, kui suudate.
    • Kõik mõtted kirja!
    • Hinnanguid ei anna!
    • Loeb kvantiteet mitte kvaliteet!

  3. Hääletage ja valige väljamõeldud lahenduste seast üks idee. 
    Esimene hääletusring
    1. Igal liikmel 3 häält, mida võib ideede vahel vabalt jagada.
    2. Valige välja 3 enim hääli saanud ideed.
    Teine hääletusring
    1. Igal liikmel 1 hääl
    2. Valige välja enim hääli saanud idee
Direct link for the player to enter the game without logging in: