Turg (5 min)
Kas tead, mis on äriidee ja reaalse ettevõtte erinevus? Selleks on maksvad kliendid.
Et oma ideega raha teenida, on turule vaja minna. Turg ei ole ainult füüsiline koht, kus on erinevad müügiletid ja inimesi täis kitsad vahekäigud. Turg on igal pool, kus saavad kokku müüjad ja ostjad. Nii saab turg olla füüsiline või virtuaalne, sest kahepoolses suhtluses saab toote vahetada raha vastu.
Turul on erinevad segmendid ja ühe ettevõtte eesmärk ei pea olema kõiki sihtrühmi teenindada. Näiteks võib autotootja teha ainult elektrimootoriga sõidukeid ning tema kliendiks on tõenäoliselt rohelise mõtteviisiga ja pigem suurema sissetulekuga inimesed.
Turul ei taha kumbki osapool oma väärtuslikku aega kulutada tulemuseta kontaktile. Seepärast on oluline, et ettevõtjapoolne kommunikatsioon oleks üheselt mõistetav ja kiiresti leitav. Seepärast on edukamad just need ettevõtted, kes tunnevad oma klienti, tema vajadusi ja käitumisharjumusi, et klient neid hõlpsasti leida oskaks.
Turule sisenemisel on põhjalik eeltöö väga oluline, kuid päris tõde selgub alles siis, kui toodet minnakse turule müüma. Turul selgub, kas klient on valmis sinu toote või teenuse eest raha välja käima või mitte. Kui ei ole, siis tuleb eriti hoolega kliendilt tagasisidet küsida ja klienti kuulata, mis vajadused neil tegelikult on ja missugust väärtust ootavad. Kui oled turult leidnud maksvad kliendid, oled äriideest teinud päris ettevõtte.