Kliendi kaardistamine (15 min)
Eesmärk
Läbi visualiseerimise lahti mõtestada ja ära kaardistada, kes on valitud äriideele kliendiks
Vahendid
Suur paber (nt tahvlipaber) ja kirjutusvahendid (nt markerid)
Kirjeldus
Kliendi kaardistamiseks joonistatakse klient paberile (kriipsujuku) ning hakatakse läbi visualiseerimise kirjeldama (joonistuste või sõnadega) seda kliendirühma, kellele oma toodet/teenust müüakse. Inspiratsiooniks on ette antud tunnused, millest lähtuvalt saab meeskond oma klienti iseloomustada, kuid neid kõiki ei pea tingimata käsitlema, sest kliendi iseloomustus sõltub suuresti äriidee olemusest. Sellegipoolest tasub meeles pidada, et mida täpsemalt suudetakse oma klienti kirjeldada, seda sihitumalt saab oma toodet/teenust pakkuda, mis omakorda aitab kokku hoida aega ja raha.
Kui klient on kaardistatud, sõnastatakse paberile uuesti, mis on selle kliendi probleem ning kuidas meeskonna idee seda lahendab. Seejärel arutletakse, kas tegemist on pigem valuvaigisti, vitamiini, tualettpaberi või meelelahutuse tüüpi ideega.
- Joonistage kriipsujuku või inimese kujutis lehele.
- Kirjeldage klienti (joonistuste või sõnadega), kellele toodet müüma hakkate.
- vanus
- sugu
- sissetulek
- eluviis
- käitumisharjumused
- väärtushinnangud
- muu
- Pange kirja, mis on kliendi probleem ja kuidas teie idee seda lahendab? Kas tegemist on valuvaigisti, vitamiini, meelelahutuse või tualettpaberi tüüpi äriideega?