Course Content
Sissejuhatus kursusesse
Selles peatükis selgitame juhendajale, kuidas kursus on üles ehitatud.
0/1
Klassitund – Äriidee (90 min)
Eesmärk: mõista äriidee olemust; leida äriidee; kaardistada klient; välja mõelda müügistrateegia; anda ülevaade äriideest
0/5
Kodune ülesanne – Konkurents (45 min)
Eesmärk: mõista konkurentsi olemust; koostada konkurentide analüüs
0/2
Klassitund – Ärilahing (90 min)
Eesmärk: mõista turu olemust; testida äriideed (Ärilahing); teha äriidee edasiarendus; mõista prototüübi olemust ja teha plaan
0/5
Kodune ülesanne – prototüüp ja äriidee esitluse ettevalmistus (90 min)
Eesmärk: teha prototüüp ja äriidee esitluse ettevalmistus
0/2
Klassitund – Äriidee ja prototüübi esitlemine (45 min)
Eesmärk: esitleda enda äriideed ja prototüüpi
0/1
Kokkuvõte kursusest
0/1
Juhendaja kursus “Ideest tooteni”
About Lesson

Äriidee (10min)

Mis on idee? Idee on mõte või kavatsus midagi teha. Ideid on väga palju erinevaid ning need võivad tulla inimesele pähe täiesti suvalisel hetkel. Idee tulekuks on vaja impulssi, mis annaks selle tekkimisele tõuke. Näiteks koeraga pargis jalutades võid näha kedagi pingil saiakest söömas ja sul tuleb sealsamas idee õhtuks hot dog’i süüa. 

Millal saab ideest äriidee? Ja mis see äri üldse on? Äri on majandustegevus, millega teenitakse tulu. Aga mis hetkel äri ja idee siis omavahel kokku saavad? Tegelikult on iga äri aluseks ikkagi idee. Äriidee peaks majanduslikult tulu teenima ehk sinu tootele või teenusele tekib maksev klient. Hea äriidee tunnus on lahendada kellegi probleem. Kui sa suudad ära lahendada probleemi, mis puudutab suurt sihtgruppi, siis seda parem äriidee sul on.

Kuigi tooteid ja teenuseid on väga erinevaid, siis saab neid mõningate sarnasuste abil liigitada. Selleks et saaksid oma äriideed paremini analüüsida, pakume sulle välja neli analoogi. Nendeks on valuvaigisti, vitamiin, tualettpaber ning meelelahutus.

Valuvaigistid on sellised tooted, mis lahendavad kliendi jaoks väga olulist probleemi. Kliendile väärtuse ja probleemi selgitamine ei nõua väga palju aega, sest tema jaoks on see vägagi tuntav ja ta saab sellest ka ise kiiresti aru. Täpselt nagu töötab ka peavalu korral valuvaigisti, võtad tableti sisse ning poole tunni pärast on kasu juba tunda. 

Teiseks võib toode olla nagu vitamiin, mis on kasulik, aga mitte esmavajalik. Ühelt poolt saavad inimesed aru toote vajalikkusest, kuid teisalt pole see nende jaoks nii prioriteetne. Sellise toote puhul on turundusele vaja rohkem rõhku panna ja veenda klienti ostuotsuse tegemisel.

Kolmandaks äriidee tüübiks on tualettpaber. Tualettpaber on väga vajalik toode enamasti kõigile ning kliendid eeldavad alati ühetaolist ja kindlat kvaliteeti. Ettevõtjal on konkurentidest keeruline eristuda, sest peamist rolli mängib hind – mida soodsam ja efektiivsem tootmine, seda suurem konkurentsieelis. Kliendi jaoks pole pärast toote kasutamist ei sooja ega külma, mis ta potist alla laseb. 

Viimaseks võib sinu toode olla meelelahutus. Sel juhul ei ole kohane rääkida probleemi lahendamisest, vaid eesmärk on kliendile tekitada võimalikult palju emotsioone ning positiivseid elamusi. Emotsioonide ning meelelahutuse peale on inimesed valmis palju raha kulutama. Sinu kui ettevõtja jaoks tähendab see seda, et tuleb aina uusi hitt-tooteid või -teenuseid pakkuda, et inimeste huvi mitte kaotada. Tavaliselt saavad keerulistel aegadel meelelahtustoodetel põhinevad ärid esimesena tunda klientide käitumismustrite muutusi.

Kõiki tüüpi äriideid on meil vaja ja mida suuremat väärtust suudad kliendile pakkuda, seda kõrgemale ja edukamalt võib sinu ettevõtmine lennata. 

Direct link for the player to enter the game without logging in: