Sissejuhatus (20min)

Sissejuhatus koosneb mitmest tegevusest: tiimide moodustamisest, äriideede leidmisest ja valimisest, turu tutvustamisest, platvormile sisenemisest, strateegia loomisest ja kokkulepete selgitamisest.

1. Tiimide moodustamine

Häälestuseks tutvustatakse mängijatele, et nad hakkavad alustavateks ettevõtjateks, kes tulevad turule uue äriideega. Mängijad jaotatakse tiimideks, kellest parim selgub lõpus. 

Mängujuht moodustab tiimid. Tiimid on 2-5-liikmelised ja kokku võiks olla vähemalt 4 tiimi. Tiimid saab mängijatel lasta ise valida või jaotada ära juhuslikkuse teel. Mõlemal meetodil on omad eelised. Lastes meeskond ise valida, ei kulu mängijatel nii palju aega omavahelise kontakti loomiseks. Jaotades juhuslikkuse teel, on mängijatel võimalus end proovile panna uute inimeste keskel. 

Määrake meeskondade nimed mängurakenduses olevate ettevõtete nimetuste järgi, nt Alpha, Beta jne

2. Äriidee leidmine

Esimeseks ülesandeks on leida äriidee. Selleks tuleb mängijatel genereerida nii palju toote või teenuse ideid, kui nad suudavad. Kasutage selleks paberit ja kirjutusvahendeid. 

Kuna tegemist on ajurünnaku kiirmeetodiga, siis tulevad kasuks ajurünnaku põhiprintsiibid:

  • Kõik mõtted tuleb kirja panna. Mängijad kirjutavad ülesse individuaalselt või meeskonnaga kõik ideed, mis pähe tulevad. 
  • Hinnanguid ideedele ei anna. Mängijad ei kritiseeris, kommenteeri ega kiida meeskonna kaaslaste ideid. 
  • Oluline on kvantiteet, mitte kvaliteet. Mida rohkem ideid saab kirja, seda suurem on tõenäosus, et nende seas on midagi pärast valida või edasi arendada. 

Kui mängijatel on ideede puudus ja nad ei suuda ideid ise kohe genereerida, siis andke neile inspiratsiooniks ideedkaardid.

3. Äriideede valimine

Tiim peab valima välja mõeldud ideede seast ühe toote või teenuse. Välja valitud ideed hakkavad nad mängu jooksul müüma. Ideed ei pea valima kindla meetodi järgi.

  • Tutvuge ideedega, mis meeskond välja suutis mõelda.
  • Valige välja 1 toode või teenus.

4. Turg

Mängus tekib turg, kus on eraisikud ja ettevõtted. Kõik mängijad on eraisiku ja ettevõtte esindaja rollis.

  • Eraisikud saavad endale isikliku pangakonto, kus on igalühel 200 raha.
  • Ettevõtted saavad samuti pangakonto, kuid ettevõttel on mängu alguses 0 raha

5. Platvormile sisenemine

Laske mängijatel siseneda tiimi või personaalsest seadmest Bizplay mänguplatvormile.

  1. Avage game.bizplay.ee
  2. Sisestage mängukood
  3. Valige tiim
  4. Lisage mängijad

6. Müügistrateegia ja hind

Järgmiseks tiimi ülesandeks on välja mõelda müügistrateegia. Abistavad küsimused selleks on:

  • Mis on toote või teenuse hind?
  • Kuidas me oma toodet või teenust müüme? 
  • Mis on meie müügiargumendid?
  • Kellele müüme?

Mängijad võiksid arvestada, et neist endist tekib turg ning oma toodet ja teenust tuleb müüa sellel turul.

7. Kokkulepped

Ärilahingus kehtivad ka mõned kokkulepped.

  • Kõigi ettevõtete stardiraha on 0!
  • Oma meeskonna liikmetele ei müü!
  • Hoia isiklik ja ettevõtte rahakott eraldi!
  • Toode-toote vastu vahetused ei lähe arvesse!
  • Kirjuta üles kõik müügid - mida, kui palju ja mis hinnaga müüsite (müügiarvestusleht)!

Müügietapp 1 (10min)

Nüüd hakkab pihta reaalne müügitöö. Mängijad hakkavad ruumis ringi liikuma, omavahel suhtlema ja tehinguid tegema.
Mängujuht jälgib: 

  • Kes ja kuidas käitub?
  • Kas ollakse aktiivne või passiivne?
  • Kes võtab pigem müügimehe rolli ja kes kuulaja rolli?
  • Kes ja kuidas muudab oma taktikat käigu pealt?

Analüüs 1 (12min)

Analüüs koosneb mitmest tegevusest: analüüs, turg muutub ja uus strateegia.

1. Analüüs 

Analüüsi etapid on ühed kõige olulisemad mängu jooksul, sest siin mõtestatakse lahti mängijatega, mida ja kuidas nad eelnevalt tegid.
Esmalt andke mängijatele aega teha kiire kokkuvõte tiimi sees:

  • Kas kõik müügid said kirja?
  • Kas kõik raha on laekunud?

Teiseks näidake mängijatele raport

it, jagage enda tähelepanekuid ja laske mängijatel kaasa arutada:

  • Kui palju mingi ettevõte teenis?
  • Mida ja kui palju keegi müüs ja mis hinnaga?
  • Miks see seis selline on? 
  • Jagage mõtteid, mida veel tähele panite.

2. Turg muutub

Teavitage mängijaid, et kõik eraisikud saavad raha juurde ja turg muutub. Raha saate mängijatele juurde lisada mänguplatvormil.

  1. Valige vasakult menüüst Osalejad
  2. Ülekanne kõigile
  3. Saaja
  4. Vali kõik mängija ja vajutage Edasi
  5. Sisestage summa ja vajutage Edasi
  6. Sisestage selgitus ja vajutage Kinnita.

3. Strateegia

Nüüd on aeg mängijatel strateegiat muuta eelnevalt saadud kogemuse ja analüüsi põhjal. Meeskonnad võivad oma idee juures muuta kõike - nii hinda kui ka toodet või teenust ennast. 

Müügietapp 2 (10min)

Kui uus strateegia valmis, siis algab uuesti aktiivne müügitöö. 
Mängujuht jälgib: 

  • Kes ja kuidas käitub?
  • Kas ollakse aktiivne või passiivne?
  • Kes võtab pigem müügimehe rolli ja kes kuulaja rolli?
  • Kes ja kuidas muudab oma taktikat käigu pealt?

Analüüs 2 (8min)

Esmalt andke mängijatele aega teha kiire kokkuvõte tiimi sees:

  • Kas kõik müügid said kirja?
  • Kas kõik raha on laekunud?

Teiseks näidake mängijatele raportit, jagage enda tähelepanekuid ja laske mängijatel kaasa arutada:

  • Kui palju mingi ettevõte teenis?
  • Mida ja kui palju keegi müüs ja mis hinnaga?
  • Miks see seis selline on? 
  • Mida ja kui palju keegi äriidee juures muutis?
  • Jagage mõtteid, mida veel tähele panite.
  • Võrrelge ettevõtteid ka läbi kahe etapi.